1 april 2009

min egen font

Igår fick jag tips om en urskoj sajt! Den heter Yourfonts.com och låter dej skapa din egen textfil! Allt förklaras på ett pedagogiskt sätt och det funkade jättebra.



Jag gjorde ett första försök, utan att lägga ner speciellt mycket tid på att få till alla bokstäver perfekt, och resultatet syns i receptet nedan. Fonten har jag döpt till MaMalenas, och den kan jag nu använda i alla program på min dator!


CHOKLADBOLLAR MED APELSIN

100 g rumsvarmt smör
1 dl socker
3 dl havregryn
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
2 msk apelsinjuice

Blanda allt ordentligt och rulla ut till bollar. Receptet är beräknat till 25 små bollar.


Vi skall baka de här chokladbollarna i kväll, eftersom det är soppdag idag och då får man efterrätt! Barnen kollar just nu mycket på nya filmen om spöket Laban och där äter hela familjen Spöke massor av kokosbollar, så det var dagens önskemål istället för de vanliga pannkakorna...


Uppdatering: De här chokladbollarna passar utmärkt att göra för spårarscouter. Vargens spåraravdelning gjorde dem och sålde på Kårens basar 2016-2018.


Inga kommentarer: