20 april 2010

skön musik på tv

När jag gick på gymnasiet tillbringade jag många av mina lov på Hjelmserydsstiftelsen. Det är en kyrklig stiftelse i Småland, mitt emellan Växjö och Jönköping. Där lärde jag känna familjen Hjärpe. Sommaren 1986 var jag konfirmandledare och hade de två äldsta barnen Erik och Helena som konfirmander. På bilden nedan, som är tagen påsken 1984, står jag längst till höger och Erik Hjärpe längst till vänster.



Erik blev en framgångsrik musiker och spelar bla med Timbuktu, och häromdagen gjorde han sin gamla konfirmandmamma både rörd och stolt, för då var hans duo The Martelli Tapes, veckans konsert på svt. Och det var så bra!!! Jag rekommenderar alla att lyssna på konserten.

Den finns på svt play till den 11 maj.



Bilden på The Martelli Tapes är lånad från deras sida på myspace

2 kommentarer:

BP sa...

1. Likheten eller rättare sagt likheterna är slående :-)
2. Ville också köpa en majblomma av tjejerna på Östra Station idag (och i Täby C i helgen), men båda hade bara "blaffan" kvar, tyvärr. Å den ville jag inte ha.

Anonym sa...

Ja, så såg du ut när vi lärde känna varandra, en evighet sen, snart TRETTIO år.
Åsa