5 juli 2008

magiskt, bruce!



Så har äntligen Springsteen-konserten gått av stapeln, som jag har längtat så efter sen i december. Det känns både fantastiskt och lite sorgligt. Undrar om det var sista gången det blev en konsert med hela E Street band?

Konserten var grymt bra! Fem plus, getingar, fyrar i tidningarna och det stämmer.
Jag stod ungefär där högtalartornet sticker upp mitt i publiken. Ganska långt från scenen, men ändå mitt i händelsernas centrum.



Det var häftigt att vara på konsert med Magnus, och dessutom få lite barnfri tid i Göteborg tillsammans! Vi dansade förståss tillsammans till den vackra kärlekssången Because the night (...belongs to lovers, Because the night belongs to us!)

Låtlistan ( där jag fyllt i mina fem bästa låtar den här kvällen + extranummer):

Night
No surrender
Lonesome day
Hungry heart
Summertime blues
The promised land
Backstreets
Roulette
Darkness on the edge of town
Janey don’t you lose heart
Waitin’ on a sunny day
Working on the highway
Because the night
She’s the one
Livin’ in the future
Mary’s place
I’m on fire
Drive all night
The rising
Last to die
Long walk home
Badlands
Extranummer
Girls in their summer clothes
Thunder road
Born to run
Bobby Jean
American land
Twist and shout

Jag trodde att "American land" nog skulle bli sista låten, precis som i fredags och de flesta konserter på den här turnén. Men då tar Bruce upp en skylt ur publiken som det står "Twist and shout" på. Låten som hade sönder Ullevi 1985. Bruce skakar på huvudet och säger att dom är förbjudna att köra den låten, men så kör dom förstås "Twist and shout" i alla fall, som en total överraskning för alla!!

WOW!!! Vilken avslutning!

Inga kommentarer: