24 maj 2008

mat i rinkeby



Idag körde vi till Rinkeby, för att bunkra lite stapelvaror i skåpen. Det är alltid kul att besöka torget och kolla in den fulsnygga fontänen och minnas de 7,5 år som jag bodde här!
Tyvärr stämde ryktet och en av mina favoritaffärer Dennis Livs har lagt ner. Det var supertråkigt, och jag vet inte var jag skall få tag i lika god hemgjord korv som där... Affären finns beskriven i den utmärkta boken All världens mat i Stockholm, som jag ofta letar upp udda mataffärer i.



Men i övrigt kunde jag handla lika billigt som vanligt, bönor, kikärtor, tahina, halva, färsk koriander och mynta, nötter och gott bröd. Dessutom gjorde jag ett fynd på Vi, som f ö bara blir bättre och bättre, Curryketchup! Denna delikatess som jag lärde mig gilla till pommes frites i Holland och som även funkar bra till marinader och såser. Tyvärr har den blivit så svår att få tag i. Inte ens på Lidl har jag hittat den...

1 kommentar:

BP sa...

Så ni åker också till Rinkeby... De gör vi nämligen också en gång i månaden och kombinerar med marknaden i Tensta. Just persilja och koriander i stora knipor mmmmhhh
//Beate