2 oktober 2017

400 recept...

I helgen firade jag att det nu finns 400 recept på min blogg.

Jag uppdaterar bloggen med fruktansvärt ojämna tidsintervall. Och numera mest för att dokumentera bra recept, som i och för sig alltid förknippas med ett minne. För det är så det funkar för mig. Små minnesanteckningar som fyller på min cyberkokbok! Håll till godo, det lär komma ytterligare fragment från mitt liv framöver, och hoppas att fler har nytta och glädje av de medföljande recepten.


Naturligtvis var det fyrhundrade receptet ett proseccorecept. Jag skålade in helgen och hösten med en härlig höstmimosa, färgad som höstlöv, med bär från frysen eftersom de färska är slut...



HÖSTMIMOSA

1 dl socker
1 dl citronsaft
skal från en citron
1 dl frysta hallon

Prosecco

Koka upp socker, citronsaft och skal. Låt svalna. Sila bort citronskalet. Häll i hallon och mixa till puré. Häll i puré i glaset och späd med prosecco (1/3 puré och 2/3 prosecco).

Inga kommentarer: