18 oktober 2020

coronahösten - hemmavecka 29

Ännu en vecka har gått i hemmakontoret. En väldigt seg vecka som avslutades med en helg på landet. Jag halkade in i valberedningen i Stockholms scoutdistrikt, på lördagens digitala distriktsstämma. Det var inte riktigt meningen, men samtidigt kul att engagera sig även på distriktsnivå.


Det här med corona, som tvingat på mig hemmakontor och att ha scouterna som nästan enda fritidsaktivitet, har gjort att jag ännu mer uppskattar mina hoods här i Hammarbyhöjden/Björkhagen. Hamnade ju här efter separationen, och har älskat kvarteret från första stund. Och det blir bara bättre och bättre, som t ex närheten till bra service, att ha Nackareservatet och Nytorps gärde inom räckhåll. Samtidigt som det är bra tunnelbaneförbindelser med stan och gångavstånd till Södermalm. Har funderat på att göra ett print och ha på väggen hemma i köket.



I fredags var det internationella champagnedagen (tredje fredagen i oktober), vilket såklart firades med bubbel och en bra film på teven. Mysigt!


Till bubblet åt jag rostade kikärtor. En supergott snacks som Klara har introducerat härhemma. Vi har prövat både ört- och vitlökskryddning och tacokryddning. Båda väldigt goda.


ROSTADE KIKÄRTOR

1 burk kikärter
1 tsk salt
1 msk rapsolja

Kryddning
eller
1 krossad vitlöksklyfta
2 tsk rosmarin
1 tsk salladskrydda

Sätt ugnen på 180°.
Skölj kikärterna och låt dem rinna av. Blanda dem med kryddor, salt och olja.
Lägg dem i en ugnsform och rosta i ugnen i 45 minuter. Vänd på dem efter halva tiden. 

1 kommentar:

BP sa...

Bra med olika engagemang inom scoutkåren åtminstone så länge corona härjar, och det lär viruset ju göra ett bra tag framöver ser det ut som. Om du sedan tröttnar på alla uppdrag kan du ju alltid lämna dom - när livet blir normalt igen alltså.
Planschen är hur cool som helst. Har du ritat den själv? Klart den ska hängas upp på köksväggen tycker jag, men skriv texten i rött och inte i versaler;-)