7 april 2011

trendig idag



Min arbetsgivare Svensk Byggtjänst ordnade idag Trenddagen 2011.



Det var ett arrangemang med många bra talare och gäster, som diskuterade trender i bygg- och samhällsbyggnadsbranschen. Jag skulle twittra hela dagen, och dök därför upp redan vid 8-tiden. Tur att det fanns kaffe och trendriktiga tillbehör. Macarons i knalliga färger. Jag provade den gröna som smakade pistage!



Trenddagen höll till i nybyggda Waterfront building, och jag hade sett fram emot att få kolla in den spektakulära vyn mot stadshuset. Men tyvärr höll vi till längst ner och SCA hade bolagsstämma i den fina delen av huset. Men det var schysst ändå med allt glas och rymd!



Jag tränade verkligen min simultankapacitet genom att både lyssna och samtidigt komma med twitterinlägg, som skulle vara intressanta och frågvisa. Jag lyckades ganska bra, och fick beröm efteråt för mitt twittrande. Kul, när det nu var premiär för både oss på Byggtjänst med detta och för mej.

Det pågick också en liten utställning, och dagens bästa giveaway, var denna från Locum. Den är både digital och analog, ett usb-minne med en liten tumstock. Snygg och praktisk, och har nu hamnat i handväskan som viktiga saker man måste ha där...



Precis som det står på bilden längst upp, går det att gå till vår webbplats och kolla på alla intressanta föredrag i efterskott.

Inga kommentarer: