4 juni 2011

vackraste platsen för en konstpaus

Vackra, häftiga, coola Louisiana!

Varje gång jag kommer dit blir jag lika förälskad, i miljön, i konsten och i arkitekturen. Den här gången hade vi dessutom tur för vi hamnade mitt i en jättestor arkitekturutställning.



Där visade man foton, tavlor, modeller, klättervänliga hus och kartor på framtidens arkitektur. Allt ur olika perspektiv. Ett måste för alla som är det minsta intresserade av byggande! Här döljer sig Klara bakom en modell av en framtida park/umgängesmiljö. Notera de små människofigurerna!



Louisianas fasta utställning har delvis fått gett plats åt denna jättesatsning, men barnhuset var öppet. Där gjorde Klara en egen skulptur inspirerad av mina favoriter, Giacomettis storfotade statyer.



Erik byggde förståss lego och kollade även in att man kunde bygga små egna husmodeller, med anledning av utställningen.



Restaurangen är utbyggd och i det utrymmet serveras man en supergod lunchbuffé. Allt upplagt på små vackra fat och skålar. Man får ta så mycket man vill, och det var svårt att sluta... Jag åt både kalkon, sill, rödbetor, makrill och en härlig soppa.

Barnen passade på att bada vid badbryggan innan vi åkte mot hotellet.



Vi har köpt en Sundet runt-biljett för 250:-/pers som gäller i två dagar på kollektivtrafiken både i Skåne och Köpenhamnsområdet, och på färjorna och öresundståget över bron. Mycket prisvärt!!!

Inga kommentarer: