19 februari 2021

beijers bar vecka 7

Jag fortsätter min research i barvärlden och har kollat på en hel del youtubeklipp den här veckan, när jag legat hemma i feber. Det är så roligt och avslappnande att nörda in sig i något nytt, som jag tänker ska ge många trevliga upplevelser framöver.


Jag har även upptäckt Johan Evers blogg. Den är avsomnad, men innehåller massor av bra recept. Han driver sin egen bar "A bar called Gemma" på Grev Turegatan, som jag ska försöka besöka å det snaraste.


För att få en liten vitaminboost den här veckan, så blev fredagsdrinken en Ward 8. Skapad i USA under förbudstiden. Jag gör den enligt Johan Evers recept, som var väldigt välbalanserat.


JOHANS WARD 8

5 cl Whisky
15 ml apelsinjuice
15 ml citronjuice
15 ml grenadine

Häll ingredienserna i en shaker och skaka med is. Sila upp i ett glas och dekorera med ett apelsinskal.

Jag gjorde egen grenadine förra veckan, så värt!

Inga kommentarer: