30 september 2013

kökstavlor


Jag kände att jag behövde lite färg på väggarna som skulle matcha de nya röda köksstolarna, så jag gjorde två nya tavlor i helgen. Jag gillar grafiska tryck, men de är ju oftast större än de 20x20 cm jag hade till förfogande. Så jag letade inspiration på nätet och skapade själv.


Det finns flera varianter av tavlor med kladdkakerecept, men de intresserar inte mej. Däremot är ju fredagspizza ett begrepp i vår familj, så det blev en tavla. Inspirationen kom från bloggen husnrnio.se


Formverket har två superfina kökshanddukar som jag funderat på att köpa och rama in, en med äpplesorter och en med de gotländska socknarna. I väntan på det skapade jag min egen äppeltavla, med Sveriges landskapsäpplen som jag hittade på skojiga sajten svepom.com.

Inga kommentarer: