10 oktober 2021

hemmavecka 75

Musikfestival. Äntligen! I helgen har jag, Lotta och Mikaela varit på Popaganda 2021. En tvådagars festival i Fållan i Slakthusområdet.


Spelningarna var på tre scener inomhus, medans mat och dryck serverades utomhus. Som tur va, så var det en mild hösthelg. Största behållning var Nicole Sabouné och Shout out loud. Tajta spelningar på stora scenen.


Störst överaskning var Napolés, som syns på bilden. En duktig sångerska från Dalen, som tillsammans med en dj från kollektivet Ladieslovehiphop, framförde svängig R'n'b. Kul med lite lokal färg på upplevelsen.


Nästa år är det jubileum och festivalen skall återvända till Universitetet. Då hoppas jag på mycket folk, stora scener och större matutbud. Årets festival var efterlängtad, men den var trång, man fick inte se allt pga plastbrist och det var endast tre (dyra) matalternativ. Men jag gillade Fållan, går gärna dit på en mindre spelning nån gång.


I kväll kom barnen över och jag fick fira Erik, som fyllt 16 under veckan. Kan inte riktigt fatta att han blivit så stor. Älskade unge! Jag bjöd på estniska konsulenter, löksås och hemgjort mos. Mums!


MANNERSTRÖMS LÖKSÅS

2 rödlökar
2 gula lökar
smör och olja
1 msk vetemjöl
3 dl mjölk
3 dl grädde
salt och peppar
1 tsk soja

Skiva löken tunt. Fräs i smör ocj olja tills den blir mjuk. Pudra över vetemjöl och fräs lite. Häll på grädde och mjölk. Koka upp. Smaka av med salt, peppar och soja. Koka några minuter tills den har tjocknat något.

Inga kommentarer: