25 juni 2021

beijers bar vecka 25

Glad Midsommarafton!

Jag är återigen ute på scoutläger, så idag blir det ingen fredagsdrink drucken. Men jag bjuder på ett recept som jag gjorde för någon vecka sen. En somrig rabarberdrink.


Den är gjord på Hellströms gin från Gotland, som smakar lite fläder, älggräs och ros. Blandat med rabarbertonic och lite outspädd rabarbersaft. Läskande och vackert rosa! Jag la upp en bild på mitt instagram och hamnade på Hellström Gins instakonto. Så roligt!


RABARBER GT

5 cl hellström gin
10 cl rabarbertonic
1 cl outspädd rabarbersaft

Rör ner lite rabarbersaft och gin i ett glas med is. Häll på tonic och dekorera med en rabarberremsa.

1 kommentar:

BP sa...

Önskar dig också en fortsatt glad midsommarhelg:-) Stackars dig! Säg inte att scoutlägret är alkoholfritt, för det vore verkligen trist. Jag menar det är ju ändå Midsommar...