7 juni 2008

italiensk husmanskost



Jag skrev tidigare på bloggen, att jag längtade till vårt besök på ett agriturismoställe utanför Vincenza. Och det blev verkligen så trevligt som jag hoppades! Kolla in stället här Le Vescovane

Förutom en surmulen signora som skötte stället, så var det perfekt. Vackert, bra rum, god mat och fina omgivningar.



Här har jag precis ätit den kvällsmenu som vi avnjöt under kvällen, hemlagad och mycket mumsig! Jag valde dessa rätter utifrån de förslag vi gavs.

Lättfriterade grönsaker, salviablad mm
Makaroner med tomatsås och auberginer
Kastanjefylld fasan med polenta, rosmarinpotatis och ärtor
Chokladpaj

Hembakt bröd
Ställets egna rödvin och mineralvatten
Espresso

Detta kostade 22 euro per person (klart prisvärt, tycker jag!!)

Hit kommer vi absolut att återvända, både för matens skull och för att utforska Vincenza mer.

Inga kommentarer: