17 juni 2008

smaklösa



Det har varit en tävling på www.helagotland.se, om vilken Smaklösalåt som är den bästa. Tyvärr vann jag inte den hemma-hos-spelning som var förstapriset, men jag håller med om att vinnarlåten Det regnar kor är en av bandets bästa. Jag hade dock röstat på Rune från Rone, som kom trea.

Här är hela resultatlistan

För er som inte vet något om Smaklösa, kan jag berätta att det är ett band från Gotland, som spelar kända låtar med egenskrivna texter som handlar om typiskt gotländska företeelser. Jag har varit ett stort fan, sen min tid på gotlands nation i Uppsala!

Läs mer om dom, på bandets hemsida
Lyssna på intron på Smaklösas låtar här

2 kommentarer:

BP sa...

Har inget musik-öra men Rob kände omedelbart igen "It's raining men" med The Weather Girls. har precis lyssnat på båda... och kan inte för världen känna igen kopian. Men kossarna var roliga.
//Beate

MaMalena sa...

Det här är bandet som lever efter devisen "Varför stämma instrumenten, dom var ju stämda när vi köpte dom..." och "det är fegt att repa!"
Så jag tror inte alltid det har med musiköra att göra, när det gäller att känna igen smaklösas kopior... :)