13 maj 2011

inte en dag utan en beijer...

Idag skulle jag och barnen äta middag hos familjens goda vänner Maud och Ove. Magnus är i Wien, och kunde förståss inte följa med. Eftersom värdparet bor på Bellmansgatan, så kunde vi gå dit. Men vi ville ju inte vara för tidiga, så först slank vi in på finaste barnbokhandeln i stan, Bokslukaren. Där köpte vi pysselböcker och kollade in en massa andra fina böcker.



Jag har lovat barnen att vi skall gå hit och fika en annan dag. Loggan är lånad från deras fina och informativa webbplats.

Tillsammans med oss på middagen var även min bror Jakob med familj, och sonen i huset John Filip med flickvän. Anledningen till middagen var faktiskt John Filips 24-årsdag.

Våra två familjer är väldigt nära knutna till varandra, för Ove, som är en av pappas äldsta vänner, är gudfar åt Jakob, som i sin tur är gudfar åt John Filip, som i sin tur är gudfar åt Klara...



Här är ett gammalt foto från Klaras dop januari 2004, med alla generationer gudföräldrar!

Ove som bla bott på samma gata som min farfarsfar, varit julaftonsgäst hos min farfar och farmor, kollega både med min mamma och pappa, myntade en gång uttrycket "Inte en dag utan en Beijer..." och så verkar det ju vara än idag! :)

Inga kommentarer: