7 maj 2011

jordgubbe på vårfest

Idag var det dax för Markuskyrkans vårfest med vårkonsert. Klara som sjunger i barnkören, uppträdde tillsammans med de andra som små blommor i musikalen Ogräs i rabatten. Kören sjöng även några av Majas alfabetssånger, och på bokstaven J sjöng vår lilla blomtjej solo!



Jag ska baka en tårta med Jordgubbar
och mitt i tårtan ska namnskylten stå,
sen ska jag duka fint bort i hagen
och fira Pelle på födelsedagen.
Tänk vilken tur att Jordgubbar finns,
det tycker jag och min Pelle Prins!





Förutom konsert, var det korvgrillning, loppis och tipspromenad. Magnus och Erik gick in för den med stort allvar. Tyvärr vann ingen av dem sin klass.

När vi kom hem, passade vi på att utnyttja grillplatsen på gården för en mysig lördagsmiddag!



I morgon skall vi åka till ICA Maxi och köpa nya möbler till våra balkonger, så att vi även kommer att kunna utnyttja dem, nu när det är sommarvärme!

Inga kommentarer: