4 februari 2013

fantastisk pasta

Idag åt jag lunch med kollegorna Beate och Yvonne på ett relativt nyöppnat pastaställe vid jobbet. Det heter L'Incontro och ligger på S:t Eriksgatan 110. Dom hade otroligt god pasta, som gjordes individuellt på beställning. Det tog lite tid, men det var det verkligen värt!


Jag tog Penne med bacon och vodka. Supergott! När jag kom hem var jag tvungen att googla på det och det visade sig vara ett relativt vanligt recept. Så nu blir det till att laga det i helgen och se om barnen också gillar det?!

PENNE A `LA VODKA

2 hackade vitlöksklyftor
1 pkt bacon, strimlad i småbitar
10-12 soltorkade tomater i olivolja
1 burk krossade tomater
1,5 dl grädde
6 cl Vodka, okryddad
1,5 dl parmesanost
0,5 tsk cayennepeppar
kokt Penne-pasta

Fräs vitlök, bacon i smör. Hacka de soltorkade tomaterna och ha i dem samt de krossade toamterna, grädde, vodka och cayennepeppar. Låt koka i 5 minuter. Smaka av, ha ev i lite salt.
Koka Penne-pastan och finriv parmesanosten. När pastan är klar så häller du av den. Vänd ner såsen och sen osten. Servera genast!

Just den här varianten hittade jag på trevliga bloggen Laga smaka njut

Inga kommentarer: