4 juli 2013

mingel på ett tak


 
Ibland är det oväntade det bästa. Idag fick jag ett meddelande på facebook från Jenny. (En tjej jag lärde känna genom Elevorganisationen i Uppsala på 80-talet. Vi har knappt setts sen dess, utan fått kontakt igen tack vare FB.) Meddelandet löd: "Kom och mingla på vårt tak i Visby med Proseccovänstern!" Klart man tackar JA!
 

Det visade sig att hon och hennes man Sten hade spanat in att några gamla elevorganisatörer som precis som dom befann sig på Gotland och tänkt att takterassen i det lånade huset på S:t Nikolaigatan borde utnyttjas. Och det gjorde vi ordentligt Johanna, Amalia, Jakob, Magnus och jag!

Vi drack mängder av Prosecco, pratade, skrattade och blev kvar mycket längre än vad som var tänkt. Så otroligt kul! Och dessutom som alltid i Almedalen även ett tillfälle för nätverkande. Magnus som inte kände de här människorna sen förut bytte visitkort och hade minst två viktiga jobbkontakter med sig hem...

Jag fick dessutom en dos nostalgi när det visade sig att Sten hade varit med i mitt gamla favoritband Webstrarna!

Inga kommentarer: