15 april 2015

födelsedagsmiddag med sötnosarna


Ikväll fick jag hem sötnosarna, trots att det var pappavecka. Magnus var på konferens, men de ville komma över i vilket fall som helst, för att fira mej. Så vi lagade lyxmiddag, pilgrimsmusslor till mig och Klara och grillad kyckling till Erik. Jag väljer alltid pilgrimsmusslor som min födelsedagsmat. Det är sen länge! (som min kompis Hutten skulle ha sagt) Helst gör jag dem med bacon, sparris och balsamico.


FÖDELSEDAGSMUSSLA

3 pilgrimsmusslor
0,3 pkt bacon
Grön sparris
sockerärtor
purjolök
salt och peppar
balsamicocreme

Lättkoka sparris och sockerärtor i saltat vatten. Strimla bacon och stek. Halstra musslorna någon minut på varje sida. Hacka purjolök. Lägg upp sparris och sockerärtor. Placera musslorna ovanpå och salta och peppra. Strö bacon och purjolök över. Ringla balsamicocreme överst. Enkelt och supergott!


I morgon fyller jag 49, så Klara fixade en smarrig tårta med familjens favoritfyllning. Ni ser att den är dekorerad med ett halsband av godis, va?

Blogginlägg 46 av 100 i #Blogg100.

Inga kommentarer: