6 april 2015

ledig måndag


I går kväll hade jag finbesök från Norrköping av min jättegoda vän Mats och hans flickvän Lisa. Mats kallas även Hutten och vi har känt varann sen 1987. Under många år hade vi ingen kontakt, men vi hittade, som många andra, tillbaka till varann via Facebook. Nu umgås vi mest via twitter, där också Lisa finns. Dom träffades där och det är så himla kul att följa deras romans.


Hutten är en av de som betytt mest för mig det senaste halvåret. Bland annat tog han, tillsammans med 3 ytterligare Norrköpingsvänner, hand om mej över nyår. Och han har funnits där med tankar och ord när jag har behövt skrika, gråta eller bara allmänt sucka över livet. Eller skratta för den delen.


Det blev några glas igår, så jag var rätt seg i morse. Men jag har bestämt mig för att börja löpträna idag. Vill kunna springa 5 km i juni. Vi ska va med i Blodomloppet med jobbet. Och jag kom faktiskt ut i solen. 3 km intervall med mest powerwalk blev det så här första gången.

Blogginlägg 37 av 100 i #Blogg100

Inga kommentarer: