21 juli 2017

utflykt till dalhalla


Helgen före midsommar hakade jag på att åka till Dalhalla och se Sting. Marianne som frågade hade fått en biljett över och tänkte på mig. Inte så konstigt, eftersom hon är den jag sett flest konserter ihop med. Vi har ganska lika smak och har alltid haft det så roligt när vi varit på spelningar, vare sig det har varit Springsteen på Ullevi eller en liten spelning på Gotlands Nation.


Den här gången åkte vi upp efter jobbet på fredagen och åt middagspicnic längs vägen, innan konserten. Vi bodde sen i Dala-Järna och tog oss hem under lördagen. Kort och intensivt! Marianne hade fixat till en ståtlig picnic och jag blev särskilt förtjust i den fetaoströra hon rört ihop.


MARIANNES FETAOSTRÖRA

75 g smör
75 g philadelphiaost
150 g fetaost
svartpeppar
gräslök
citron (skal + saft)

Vispa smör och philadelphiaost luftigt. Smula i fetaost. Krydda med svartpeppar, hackad gräslök och lite citronskal och saft (ha i efter tycke och smak). Rör ihop. Servera till bakad potatis.

Receptet kommer ursprungligen från UNT, men är nedskrivet ur minnet av Marianne.

Kommentar: Funkade utmärkt på macka! Men tror att jag skall testa 50/50 philly och feta nästa gång. Det smöriga passar nog egentligen bättre just i varm potatis.



Det var kul att se Sting. Jag har ju egentligen mest lyssnat på The Police, så mina höjdpunkter kom när de ganska många police-låtarna spelades. Skrev så här på fb:

"Det är inte många band som jag vet exakt när jag hörde första gången. Men med The Police vet jag det. Det var på "top of the pops" på teven i ett hotellrum i London på sportlovet i 8:an. Minns du mamma? Ett konstigt band som sjöng "Walking on the moon". Men med en lockande ljudbild. Såg dem senare på Hovet... #stingpådalhalla"

Del fyra i #receptminnen2017

Inga kommentarer: