9 september 2021

beijers bar vecka 36

Jag åker till Gotland i morgon, så jag presenterar veckans drink idag. Det är en drink som är orädd och modig. Lite som jag känner mig inför hösten. Mycket att ta itu med nu när restriktion efter restriktion släpper. Kom an alla utmaningar, nu är det dax att återgå till det normala!


Brave bull är en variant på Black russian, med tequila och kaffelikör. Egentligen görs den med 2 delar tequila och en del kaffelikör. Men jag är så förtjust i min svenska kaffelikör KASK, så jag ökar mängden likör och har även i lite extra sötma. Då blir den extragod och passar utmärkt i min hemmabar.


BRAVE BULL
4 cl tequila
3 cl kaffelikör
0,5 cl sockerlag 

Blanda ingredienserna i ett rörglas. Rör tills det blir kallt och det har vattnats ur lite. Sila upp i ett glas och lägg i en stor isbit.

Inga kommentarer: