31 december 2021

beijers bar vecka 52

💥💥💥 GOTT NYTT ÅR! 💥💥💥

Skål alla vänner. Över 50 nya drinkar (cocktails, varma drycker, alkoholfria drinkar och hemmagjord likör) har jag testat i min hemmabar, sen jag började med Beijers bar i februari. Det har varit en väldigt rolig resa, där jag hela tiden vill lära mig mer. Så förutom det obligatoriska nyårsbubblet gjorde jag förstås en härligt syrlig nyårsdrink.


Min nyårsdrink blev en smakrik bourbondrink med tranbär och lite extra citrustouch. Fin med citronskal och kanske en extra isbit. Bourbondrinkar har verkligen varit en upptäckt jag gjort under året, de är fylliga och runda, vilket jag inte hade väntat mig.


CRANBERRY NEW YEAR

5 cl bourbon
3 cl citronjuice
1 cl cointreau
några droppar angostura
is
citronskal

Skaka alla ingredienser ordentligt med is. Sila upp i ett glas och dekorera med citronskal.

Inga kommentarer: