1 juni 2014

tröstgodis

Idag har jag gjort en insats i mitt kryddskåp. Allt är noga sorterat och uppmärkt. Det känns så skönt och kul att återupptäcka kryddor vi hade glömt att vi hade...


Då får man äta lite godis som uppmuntran. De här snygga fruktkaramellerna från Baratti&Milano som Magnus köpte i Milano är otroligt goda. Syrliga och inte översöta. 


Dessutom har jag fixat några korr som kom i fredags, för att jag ska hinna mer i morgon. Vi skickar våra böcker till tryck om en vecka och det är lite tajt på grund av alla lediga dagar. Då passar Jellybeans bra. Världens bästa godis. Särskilt de som smakar citrus och kanel. 


Jag brukar köpa deras 50-smaksblandning och ha i en burk på jobbet. Som tröst, uppmuntran eller belöning. Funkar för allt!

Blogginlägg 93 av 100. #Blogg100

Inga kommentarer: