9 april 2017

mat och musik i uppsala

Igår åkte jag till Uppsala för att lyssna på Plura. En av mina äldsta idoler. Jag började lyssna på Eldkvarn tidigt 80-tal och har sen följt både dem och honom. Nu är han ute med sin gitarr, sina sånger och ett ungt band med bla hans son Axel.


Jag gick på konserten med min gamla nationskompis Marianne, som jag har gått på konserter med sen slutet på 80-talet. Vi har så himla kul när vi ses, och har inget problem att plocka upp där vi slutade förra gången, även om det ibland går lite tid mellan konserterna.


Innan konserten drack vi champagne och åt snittar hemma hos henne, och sen middag på Dryck&Mat. Det är en toppenbra restaurang i gamla stationshuset i Uppsala. Vi åt sparris och skrei, och drack väldigt goda utvalda viner till det.


Konserten var på Katalin, Uppsalas bästa konsertställe. De har ofta intressanta konserter. Plura var väldigt bra, och vi lyckades krångla oss ända fram. Det är kul att få se och höra så bra. Några gamla klassiker, men även en del låtar som jag inte har hört förut. Jag lyckades fånga Alice på film.


Blogginlägg 40 av 100 i #Blogg100 2017

Inga kommentarer: