29 april 2009

flera steg på jobbet

Igår började årets stegtävling på jobbet. Mitt mål i år är att gå c:a 9000 steg om dagen. Vi får se hur det går... Vissa har som mål c:a 28000 steg om dagen, så det är lite olika ambitionsnivåer kan man lugnt säja! :)



Men det är inte det enda steget som jag tagit. Jag har också försiktigt börja testa microbloggen Twitter. Där skriver man 140 tecken åt gången, som ett mellanting mellan statusraden i Facebook och en vanlig blogg. Det är ganska kul, får se om jag fortsätter.



Att jag började twittra just idag, beror på att jobbet också har tagit ett nytt steg. Nämligen att lansera Byggbloggarna, som är en bloggportal för byggbranchen. Bloggarna där skall nämligen skicka ut kortisar på Twitter, när någon lagt in ett nytt blogginlägg, och jag vill se hur det funkar.

Inga kommentarer: