22 april 2009

lunchrunda på söder

Idag gjorde jag och Beate en utflykt på lunchen. Vi skulle dels besöka Lilians rambodÖstgötagatan, jag för att hämta ut två färdiginramade tavlor och Beate för att lämna in två tryck för inramning. Dels skulle vi äta färska vårrullar på vietnamesiska Nem Nem Quan, som flyttat från våra kvarter till Åsögatan.



Tavlorna var jättefina och maten smakade lika gott som vi mindes den! Men vi fick också ett nytt intryck med oss från dagen utfärd, nämligen inredningsaffären Adesso, på Åsögatan 126. Där hittade vi nämligen balkongkrukan On the edge!



Den är designad av tyska Michael Hilgers, på Rephorm i Berlin. Och när jag googlade lite på honom, hittade jag även den här coola askkoppen, som jag gärna skulle ha på min balkong!



Bilden på krukan och askkoppen är lånade från rephorms webbplats och bilden på Lilian är lånad från hennes webbplats

Inga kommentarer: