2 april 2009

vår i luften!

I går kom våren. Jag prickade nämligen av fem saker som jag tycker hör våren till:

1. Snödropparna syns i planteringarna på Pärongården, på väg till dagis.



2. Jag har bytt till både gröna vårjackan och jympadojjor.

3. Solen värmer ansiktet, när jag väntar på tunnelbanan i Sandsborg.

4. Stolarna och borden har satts upp utanför favoritfiket Salinos.


(Bilden på Salinos uteservering är lånad från den utmärkta sajten Cafékartan)

5. Lusten att röja på altanen infann sig, så att vi kan ta en fika utomhus. Helgens projekt, kanske?

För att fira, letar jag fram en schysst dikt om våren!

...
När solen bryter igenom molnen och man känner sig glad
Man kan till och med glädjas över brännässleblad
För nu börjar livet på nytt igen och allt börjar om
Det är nog så att våren blir människornas läckergom

...

Del av dikten Våren och kärlekshistorierna av Bo Grapenskog

Inga kommentarer: