21 april 2009

motionscykel och pasta

Idag har jag varit fastande hela morgonen, för jag skulle göra en friskprofil på Previa vid lunch. Det innebar provtagning som krävde att jag inte hade ätit några timmar innan den. Friskprofilen betalar företaget som ett led i satningen på friskvård och stegtävling, som vi skall ha i maj.

Så här beskriver Previa vad en friskprofil är:

Friskprofilen består av:
- Provtagning av blodtryck, kolesterol, blodsocker
- Konditionstest på ergometercykel
- Frågeformulär bestående av livsstil, arbetssituation, sjukdomar/besvär
- Samtal med företagssköterska

Avsikten är bland annat att kartlägga de viktigaste riskfaktorerna för hjärt-kärlsjukdomar. Resultatet redovisas i en färgskala.


Så här såg min färgskala/friskprofil ut:



På flera av områdena som jag var orolig för, fick jag grönt! Skönt!!

Och som belöning åt jag lunch på Forno Romano på Odengatan. Smaskig pasta med lufttorkad oxfilé. Det var verkligen gott, hit skall jag gå fler gånger!



Bilden är lånad från Forno Romanos webbplats

Inga kommentarer: