3 april 2009

turist på gotland



Nu har vi bokat vår semester. Det blir två veckor på Gotland (Yippie!) och sen resten på landet. För första gången sen tågluffartiden har jag blivit medlem i STF igen. Bara för att få ett bra pris på det mysiga vandrarhemmet i gamla tullhuset i Ljugarn, där fem nätter skall tillbringas.



Läs mer om vandrarhemmet på STF:s sajt

Jag har längtat så efter Gotland, vi har inte varit där sen farmors begravning, feb -06. Och på sommaren, har vi inte varit där sen Erik låg i magen (aug -05). Detta efter att ha varit på Gotland i stort sett alla somrar i hela mitt liv, även sen jag flyttade därifrån...

Så jag har naturligtvis kollat in det rådande läget gällande restauranger, caféer och gårdsbutiker på Goda Gotland och Gotlandsgården. Det kommer att bli några goda veckor inser jag. Gamla favoriter skall besökas och nya ställen provas på!



Kolla in på de trevliga hemsidorna, Goda Gotland och Gotlandsgården

Inga kommentarer: