8 mars 2009

heja alla medsystrar!



Jag är stolt att vara kvinna,
jag är stolt att va den jag är.
Jag är här och jag är kvinna,
jag har hittat den jag är.

Jag är inte någon annans,
min kropp är min och
jag är jag.
Jag har min längtan och
min rätt att finnas,
jag har min lust och
mina val.


(Text och musik: Ainbusk)




Idag på Internationella Kvinnodagen vill jag ge alla tjejer, töser, flickor, damer, kvinnor, tanter, brudar mm en stor vit ros för att ni är så bra! Det gjorde alltid min polska kollega Casimir, när vi jobbade ihop på Berg Arkitektkontor för 20 år sen.

Jag vet att dagen erkändes av FN:
"för att uppmärksamma ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen".

Och det är väldigt viktigt, men jag tycker också att man kan använda den, för att uppmärksamma alla bra saker som kvinnor gör och har gjort runt om i världen!

Inga kommentarer: