4 mars 2009

musikminnen

Jag har skapat en spellista med fem gamla skivor av Bo Kaspers Orkester i min mp3-spelare, som jag lyssnar på till och från jobbet. Det är ganska skönt med den här pausen i vardagen, som gjord för bokläsande eller musiklyssnade!



Jag satt dessutom i morse och insåg hur mycket minnen jag har till dessa skivor, och hur bra texterna fortfarande är.

Fösta skivan Söndag i sängen spelades rätt ofta på söndagsmorgnarna i Toffelkollektivet. 1998 kom skivan I centrum som gick varm i min dator, när jag satt ensam i ett vindsrum på Gotlands kommun, och kodade gotlands vägnät för den Nationella vägdatabasen. Kaos innehåller flera låtar som jag förknippar väldigt mycket med Magnus och vårt gemensamma liv.



Bo Kaspers är duktiga textskrivare och erbjuder behaglig musik. Jag har tyvärr aldrig sett dom live, men det skall tydligen vara jättebra. Får försöka få till ett konsertbesök, inser jag när jag nu återupptäcker dom! (Bilden är hämtad från Wikipedia.)

Inga kommentarer: