31 mars 2009

roliga och vackra tavlor



En av vårens höjdpunkter gick av stapeln ikväll.
Konstklubbens vernissage på jobbet!

Vi har ett fantastiskt gäng, som varje år bjuder in en massa konstnärer att ställa ut konst på våra korridorväggar, och så får vi sen köpa den till ett förmånligt pris. Dessutom är ledningen så schyssta, att dom betalar konstnären direkt och så får man betala av konsten under ett år, utan ränta.

Förra året gick jag hem med två tavlor och så även i år. Dessutom köpte jag en kattavla åt mamma som skall hänga på landet.



Den gröna kalven kommer från Öland och är målad av Kerstin Kärnekull och husen med kupoler är målade av Edgar Saving. Bilderna är tagna med min digitalkamera, som av nån anlednig gör så att bilderna buktar, men det gör dom förståss inte i verkligheten.



En av initiativtagarna till vernissagen är min bloggkompis Beate på bloggen Konst eller konstigt, här syns hon till höger tillsammans med bl a kollegan Yvonne.



Tack Beate och ni andra i konstklubbens styrelse för en fantastisk vernissage!

1 kommentar:

BP sa...

Måste säga att det kortet var ju riktigt bra. Det behöver du inte ta ner ;-).
Å stort tack för alla komplimanger, man rodnar ju.
Nu ska jag leta rätt på korten jag tog... kanske du eller barnen får hälsa på dig från min blogg imorgon!