8 februari 2012

morgonmusik

På väg till jobbet lyssnar jag oftast på musik, för att sparka igång dagen på ett bra sätt. Jag har en särskild lista på Spotify för detta. Den innehåller ett blandat låtval för att göra mej glad och laddad. När jag kommer till jobbet ler jag dessutom åt detta klotter. Vi har just nu en av våra hissar inklädd med skyddspapp pga av ett ombyggnadsprojekt. Där har någon fyndig person skrivit detta vid nödsignalsknappen...


 Låtlistan består av följande schyssta sånger:

Wear it like a crown - Rebekka Karijord
Did you give the world som love today, baby? - Doris
Good morning starshine - Hair
Headstart for happiness - The Style council
Waitin' on a sunny day - Bruce Springsteen
Everyday people - Sly & the family Stone
I was made for you - She & Him
Allt vad du vill ha - Eldkvarn
Morgonfågel - Bo Kaspers orkester
The diary of Horace Wimp - ELO
Godmorgon Columbus - Pontus & Amerikanerna
Absolute Beginners - David Bowie
The Joker - Steve Miller band
Vintern dör - Jakob Hellman
Äntligen på väg - Håkan Hellström

Min låtlista finns på Spotify om du vill lyssna! Klicka bara på länken: God Morgon!


Om Erik skulle välja musik till min lista skulle det vara filmmusik ur Indiana Jones eller Star Wars. Här har han just klippt ur en annons för en dvd-film med extramaterial för Star Wars. Han sätter sen upp sina urklippta annonser på kylskåpet bredvid matlistan, för att vi skall se vad han tycker skall köpas in till hushållet!

2 kommentarer:

BP sa...

Den där bilden har jag sett förut... någonstans;-)
Din låtlista är imponerande... så imponerande att jag inte känner igen en enda låt.
Å Erik är en smart pojke:-)

Susanne sa...

Har du testat musikknappen i hissen ;)