1 april 2021

beijers bar vecka 13

Idag skålar jag för påskledigheten! Fyra dagar med nästan inget inplanerat. Tack corona! :( Men ändå skönt att få lite paus. Tänkte ta mig till systembolaget och fylla på med ingredienser. Känner att jag är sugen på nya smaker och spritsorter. Men idag blir det gin och grenadine i hemmabaren.


Jag har testat en drink som skapades på Savoy i London på 30-talet av Harry Craddock som skrev "Savoy cocktail book" som innehåller 750 recept på drinkar. En riktigt rosa klassiker - Belmont. Den ser ut som milkshake, men är en riktig ginbomb. 


BELMONT

50 ml gin
30 ml grädde
30 ml grenadine
riven muskot

Skaka gin, grädde och grenadine i en shaker med is. Sila upp i ett kylt cocktailglas och riv lite muskot ovanpå.

1 kommentar:

BP sa...

Undrar hur kön på ditt Systembolag såg ut. I Täby Centrum var det tredubbla led - utanför alltså. Tack och lov att jag hade framförhållning och köpte vin i måndags då det var folktomt.

Gillar dina drinkblandningar, eller rättare sagt beundrar ditt mod att blanda ingredienserna hej vilt. Jag gillar ju inte drinkar, inte sprit heller. Så jag är så tråkig att jag håller mig till vin och öl. Under sommaren kan dock en Mojito utan sockerdricka slinka ned;-)