20 mars 2011

klassträff med nian



Idag träffade jag 11 av mina klasskompisar från 9D på Tiundaskolan. Vi gick ut 1981, och flera hade jag nog inte sett sen dess...

Vi åt middag tillsammans på O'Connor'sStora Torget i Uppsala. Det var ett trevligt ställe och min fish and chips var helt ok!



Jag pratade en hel del med min bästis från mellan- och högstadiet Malin. Här närmast kameran. Vi var engagerade i 4H och vi jobbade på bondgård på Gotland tillsammans, och pratade mycket om alla gamla minnen.



Vi kom fram till att vi hade 4H att tacka för mycket, när det gällde sammanhållning, ledarskap, ansvar och färdigheter. Vi åkte tidigt på läger utan föräldrar, vi jobbade som hjälpledare på stora sommarläger, redan under högstadiet, och vi lärde oss genom att göra! Vilket var 4H:s motto.



4H står för:
Huvud - ett livslångt lärande
Hjärta - respekt, medkänsla och empati
Hand - praktisk färdighet
Hälsa - ett sunt levnadssätt

Inga kommentarer: