22 mars 2011

maltig syrlighet



Då och då blir suget på snacks med smak av salt och vinäger överväldigande, och då måste jag ta mig till The English shop i Söderhallarna. Jag brukar oftast bara köpa chips, men idag köpte jag även nån slags ringar och jordnötter med salt&vinegar-smak.



Dessutom köpte jag en flaska maltvinäger (som det ju handlar om), för jag har en idé om att försöka mig på salt- och vinägersmak på mina hemrostade mandlar. Återkommer om experimentet lyckas!



När man ändå är där, brukar det slinka ner lite marmelad, ett paket shortbread, lite jellybeans mm. Det är så kul att gå runt och kolla på de engelska (och amerikanska) produkterna...

De har för övrigt även en utmärkt webbutik

Om man ändå är inne på det engelska så säljs numera Taylor&Jones mumsiga korvar också i Söderhallarna. Så man kan kombinera ihop en riktigt engelsk måltid!

Inga kommentarer: