7 mars 2015

en kille med fantasi


Jag har en 9-åring med väldigt mycket fantasi. Han är alltid på gång med manus till en bok, en film och två teveserier. Dessutom vill han gärna börja teckna serier. Han suger upp allt han hör och funderar på hur det skulle kunna omsättas. Ibland skriver han ner det men oftast är det bara fantasier som läggs undan för att senare dyka upp i ny skepnad.


Eftersom Erik har ADHD har han en förmåga att snabbt processa idéer och följer varje ny impuls han får. Det kan vara väldigt besvärligt i skolan, men är fantastiskt härligt när det gäller kreativt tänkande. Jag är helt övertygad om att han kommer att ha nytta av den här förmågan i sitt vuxna liv. 


Jag blir så irriterad på att det väldigt ofta ses som en belastning, begränsning och problem att ett barn har en diagnos. Jag tycker att det är kul med utmaningar och annorlunda upplevelser. Det är klart att vissa dagar är både han och jag trötta på bristen på koncentration och krypet i kroppen, men för det mesta är det en tillgång i vår lilla familj, och det sätter i alla fall fart på hans storasyster!


Blogginlägg 7 av 100 i #Blogg100

Inga kommentarer: