6 mars 2015

tv-serier på netflix


Jag är ingen stor tablåtv-tittare. Jag har vant mig av med det genom åren. Det fanns alltid andra som hade kontroll över fjärrisen, och jag insåg att jag saknade det mindre och mindre. Däremot är jag glad att vi prenumererar på flera filmtjänster. Jag har mest kollat på filmer på min dator, men den här våren har jag börjat se teveserier.


En stor favorit är New girl med roliga, söta Zooey Dechanel. Den handlar om henne och hennes tre lägenhetskompisar i New York. Det är lagom knäpp med en hel del igenkänning, men på ett skruvat och charmigt sätt. 


En ny upptäckt som jag gjorde när jag var i Norrköping, var Agent Carter. Den är en spinnoff på Agents of S.H.I.E.L.D. Huvudrollen spelas av Hayley Atwell. Serien utspelar sig under 1946 i Marvel Cinematic Universe och kretsar kring Peggy Carter som jobbar för Strategic Scientific Reserve (SSR), samtidigt utför hon hemliga uppdrag åt Howard Stark. Serien är cool och spännande. Dessutom är det kul att en kvinna får vara i centrum och sätta männen på plats. Hon är bra på att visa på de orättvisor som fanns på 40-talet.



Idag har jag haft fredagsmys deluxe! Med Prosecco, rågkex med kronärtskockskräm och tv-serier. Det gäller att ta till vara på kvällarna i obarnveckorna och inte deppa ihop fullständigt.


KRONÄRTSKOCKSKRÄM

1 burk kronärtskockshjärtan
150 g fetaost
1 tsk citronskal
salt&peppar

Häll av vätskan från kronärtskockshjärtarna. Skär fetaosten i små bitar. Mixa kronärtskockorna, fetaosten och citronskalet till en slät kräm. Smaka av med salt och peppar. 

Blogginlägg 6 av 100 i #Blogg100

1 kommentar:

BP sa...

Låter helt i min smak, minus proseccon då. Men jag kan ju ta en vinare i stället, eller hur!?

Ingen anledning att deppa ihop alls! Snarare nå't att "fira" tycker jag då...