10 mars 2015

kul uttryck i vardagen

 

Jag letade efter en bild i mitt bildarkiv och upptäckte att jag har köpt flera roliga t-shirts det senaste året. Jag gillar t-shirts med budskap, men de måste även va snygga för att jag skall vilja bära dem.
Om jag skulle designa en egen t-shirt vore det nog en med nått schysst kaffebudskap, tex det här...
Har passat bra in på mig det senaste halvåret.


Nått annat jag alltid har gillat är armband. Just nu har jag de här på armen. Ett med texten "Heja mej", som jag fick av fina vännen Camilla bara några dagar efter att Magnus hade lämnat mig. Det har hjälpt mig vidare många gånger. Det andra är Unionens kampanjarmband "Lika Olika", som har att göra med mångfaldsfrågor i arbetslivet. Nått jag tycker är viktigt.


De övriga två är ännu viktigare, ett regnbågsarmband som Klara gjort till mig och ett silverarmband jag en gång fått av min fd svärmor Margareta. Båda är mig kära på olika sätt.


Gummisnoddsarmbandet är Klaras egen design och några av mina vänner har fått liknande av mig i present, gjorda av henne.

Blogginlägg 10 av 100 i #Blogg100

1 kommentar:

BP sa...

Gillar båda dina t-shirts och dina armband.

Å om Klara tar emot beställningar (= lika med extra fickpengar) så vill jag gärna beställa fyra stycken av hennes armband. De är så himla snygga och coola att ha på sig. Så duktig hon är!