11 mars 2015

estniska skolan 70 år



När jag kom till skolgården idag vajade estniska flaggan. Det är på grund av att skolan firar 70-årsjubileum. Min morfars bror Heinrich var med och startade skolan redan 1945. Och min mamma Mai började där 1947 och mina barn 2009 och 2011. Så i vår familj är den väldigt viktig.


Idag var det mingel och öppet hus. Fotoutställning, musikframträdanden, filmvisning och estniska piroger. Jag hade förmånen att få mingla med två av skolans elever, Klara och mamma. Vi fick också den fina jubileumstidning som eleverna gjort, och som Klara varit med och fotat till. Kul!


Vill man läsa mer om skolan kan man gå in på skolans webbplats. På förstasidan syns Klara när hon gick i f-klass. Längst upp till höger bildar hon bokstaven A med kompisen Tobias.

Blogginlägg 11 av 100 i #Blogg100

Inga kommentarer: