28 mars 2015

partyhelg i örebro


Idag var det dax för årets party-, shopping-, relaxhelg med mitt fina frukostgäng. Årets stad var Örebro. Vi brukar välja nån på lagom tågavstånd. Vi började som sig bör med bubbellunch. Italiensk mat och prosecco på Paolo's.


Sen blev det shopping för hela slanten. Det är så bra att ha med sig ett gäng personal shoppers som kommer med goda råd och hjälp. Jag är så dålig på att komma iväg och handla annars. I dag blev det nya jeans, bikini, klänning och blus. Rutigt, randigt och prickigt. Jag kan tydligen bara köpa kläder med grafiska mönster...


Sen fikade vi stan och satt sen i bubbelpoolen på hotellet. Skönt och mysigt, och vad mycket samtalsämnen man hinner avverka. Vi har verkligen så kul i vårt gäng. Och med 17 års frukosttradition känner vi varandra rätt väl. Efter några ytterligare glas prosecco på rummet bar det iväg till kvällens restaurang.


Vi hade fått tips om Bröderna i Hallen och det var verkligen ett toppentips. Jag åt lamm med pesto och risotto, tillsammans med ett gott primitivo-vin till.  Och till efterrätt, som de bjöd på eftersom vi fått vänta rätt länge på maten, åt jag violparfait med lite olika knäckiga tillbehör. Så gott och snyggt.


Blogginlägg 28 av 100 i #Blogg100

Inga kommentarer: