16 april 2014

malena version 48.0


Idag var det dags för uppgradering. Eller födelsedag som man också kan kalla det. Jag blev firad av familjen med tårta, presenter och sång. Födelsedagståget hade kommit fram och var fixat som det brukar. Varför sluta med tåget bara för att man fyller 10 (som de ursprungliga siffrorna räcker till)?


Jag fick superfina smycken från en av mina favoritdesigners Helena Berggren. Jag har efter många års uppehåll börjat använda örhängen igen, så det var kul att få nya fina.

Ute är det en härlig vårdag, och körsbärsträden blommar ovanligt tidigt. Till helgen skall jag plocka blåsippor på landet. Jag brukar kalla blåsippan för min födelsedagsblomma.


Om 19 år är det dags för pension, och för 19 år sen var jag på Lollipopfestivalen, då den här bilden togs. Det känns inte alls särskilt länge sen. Jag vill inte att tiden går så snabbt. Stoppa tiden.

Kära lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur…


Min gamla nationskompis Mats (Hutten) brukar göra bra spotifylistor till mej, och genom åren har jag fått två stycken födelsedagslistor. De går varma i spelaren idag.
Malenas Fösedaslista
Mallas nya födelsedagslista - 1966

Blogg 47 av 100. #Blogg100

2 kommentarer:

BP sa...

Inte visste jag att du fyllde såååå mycket;-) Du är väl konserverad om man säger så.
Å halsbandet med m:et är kanoon. Ska genast kolla in sajten och beställa ett B:-)

Nini sa...

Grattis på födelsedagen!