8 maj 2014

kärleken till kaffe

I går gick jag hem till mina föräldrar efter jobbet, för att kolla om jag kunde fixa min mammas kraschade dator. På vägen passerade jag relativt nyöppnade Café Pascal Norrtullsgatan 4. Jag passade på att dricka en kopp kaffe och käka en macka för att få upp mitt blodsocker. Det var väldigt gott och jag kommer helt klart att återvända dit.


Det roliga var att de hade kaffe från det lilla microrosteriet LOVE Coffee i Lund, som gör väldigt bra kaffe. I höstas vann kompisen Malin en kaffekurs till vårt tjejgäng, och vi fick prova på hur baristor arbetar för en kväll. Det var Emil som jobbar på LOVE Coffee som var vår lärare, och det var även deras kaffe vi smakade.


Det var bla Arla som stod för kursen och på deras sida Coffee lab kan man läsa om en del av det vi lärde oss. Jag uppskattar gott kaffe, men insåg att nån kaffenörd kommer jag aldrig att bli. Däremot var jag väldigt stolt över min latteart (som var mycket svårare att göra än jag trodde).


Tyvärr har varken Love Coffee och Café Pascal fungerande webbplatser, men finns på Facebook, om ni vill veta mer. Och det bästa av allt: Café Pascal ligger tre portar bort från det här skyltfönstret! Det är alltså hit vi flyttar kontoret i november.


Blogginlägg 69 av 100. #Blogg100

Inga kommentarer: