7 mars 2014

härlig lunchmat


I går hade jag en lunchdejt på den spännande restaurangen gro. Den ligger på S:t Eriksgatan 67 och beskriver sig själv som "En urban restaurang där tillgång och närhet styr. Vi tror på enkel och ärlig mat med grönsaker i fokus. Vi har 18 drop in-platser i restaurangen."

Och det stämmer. Vi var där och köade för att få plats och kollade på instagram vad vi skulle få äta. Dagens var "Stenbitsrom, vitkål och porcherat ägg". Det var även rostade palsternackor och god potatis i rätten. Till det serverades stenugnsbakat bröd och smakrikt smör.


Bilden lånad från gros instgramkonto 6/3 2014. Läs mer om dem på deras webbplats.

Jag är helt såld, det var både mysigt och coolt på gro. Och maten var suverän. Det kanske inte låter så spännande, men det smakade förträffligt. Jag är väldigt glad att jag jobbar nära, så det kan bli fler besök.

Blogginlägg 7 av 100. #Blogg100

2 kommentarer:

BP sa...

Herregud så gott det såg ut!!! Tack för tipset, det stället är ett måste och ska testas!

Olga T sa...

Jag antecknar inför nästa huvudstadsbesök!