28 mars 2017

årets bygge


I går var det en strålande solig dag och jag ägnade eftermiddagen åt Årets Bygge 2017. Det är samhällsbyggarbranschens pris till bästa byggprojekt. I år var jag inte med på galan, utan deltog bara  på eftermiddagens seminarier. Huvudtalare var Fredrik Reinfeldt. Han pratade om samhällsbyggandet globalt och lokalt. Om befolkningsstrukturer, urbanisering och framtidens utmaningar. Det var mycket bra och jag fick mig många tankeställare.


Den talare som jag gillade mest var Lovisa Söderholm från Kongsbergs Automotive. Hon pratade engagerat och kunnigt om hur inköpsprojekt i bilbranschen blev lönsamma och inkluderande mha SAMVERKAN.


Eftermiddagen avslutades med att Recka Thörnqvist berättade om El Sistema i Södertälje och sen bjöd upp sin barn- och ungdomsorkester på scenen för att spela för oss. Rebecka är en av mina favoritsångerskor och jag har sett henne på ett antal konserter. Kul att lyssna på henne i ett helt annat sammanhang.


Jag passar alltid på att twittra mycket när jag är på konferens. Mycket för att det är kul att interagera med andra, men även för att ha kvar som egna minnesanteckningar. Vi som twittrade lyckades få #åretsbygge att trenda i Sverige igår. Alltså att vara den mest populära taggen på svenska twitter.


Läs även artiklar i Byggindustrin.

Blogginlägg 28 av 100 i #Blogg100 2017

Inga kommentarer: