7 mars 2017

semmelväder

Idag är det rätt ymnigt snöfall i Stockholm, och ruggigt. Och då ska vi i scoutavdelningen Vargen naturligtvis ha ett av våra utemöten i Nackareservatet. Lite dålig tajming, men det finns ju inga dåliga kläder…



Det gäller att ta på sig täckbyxorna och packa varm choklad. Min ledarkollega Sanna hade gjort ett ljusspår, som vi lät scouterna gå två och två.


Förra veckan var det sportlov, så i år blev det inget semmelmöte, men nästa år då skall jag absolut göra denna scoutsemla! Och kanske att jag fixar en till mig själv efter mötet i kväll, som lite kvällsmys så här mitt i obarnveckan.
Bilden och schablonen är lånad från Scouterna.se

Uppdatering: Bra tips! Man kan göra det enkelt för sig och köra Kärrtorps scoutkårs logga istället...


Blogginlägg 7 av 100 i #Blogg100 2017

1 kommentar:

BP sa...

Scoutarnas loggo är ju sååååå fin på semlan. Här får även ögat äta:-)