20 mars 2017

vårdagjämning


Jag gillar alla årstider. Men det innebär också att jag hinner trötta på en årstid och blir rejält glad när nästa är på väg. Detta gäller särskilt våren. Så idag på vårdagjämningen kan jag inte annat än utbrista VÄLKOMMEN!!!

Nu är det banne mig dax för gröna blad, blåsippor, varma stunder på balkongen, löpträning utomhus och converse. Basta! (Jag kör detta mantra lite extra högt, eftersom det snöar utanför fönstret just nu...)

Jag flyttade till min fina lägenhet i Hammarbyhöjden sex månader efter separationen. Och nu har jag bott här i drygt 2 år. Jag är på väg in i min tredje vår. Den här sammanställningen av bilder gjorde jag hösten 2015, när jag sett alla årstider från min balkong.


Och jag känner fortfarande samma glädje över årstidsförändringarna på mina träd. Och lyckan över att ha hittat hem. Jag trivs med att bo själv i den här lägenheten, med barnen här varannan vecka. Här har jag fått finna mig själv igen. Fått växa mig stark och komma ut på andra sidan. Både som skild och som 50-åring.

Blogginlägg 20 av 100 i #Blogg100 2017

1 kommentar:

BP sa...

Tiden går fort är det första jag tänker här. Så himla kul att du trivs med livet.
Å vilken toppen utsikt du har från din balkong - under våren och sommaren alltså;-)