19 mars 2017

födelsedagsmiddag för ma&pa

Mina föräldrar fyller år med 10 dagars mellanrum. I år är det inga jämna födelsedagar, så vi slog ihop firandet till en söndagsmiddag. Det serverades våfflor med skagenröra, fisksoppa med aioli och en helt ljuvlig chokladtårta. Förstår ni var jag har fått mitt matintresse från? Här är min mamma Mai och Klara på bild.


Vi är en tajt familj och har alltid så kul när vi ses. Idag var det jag, barnen och min bror Jakob med en av barnens kusiner Jonatan som kom på föräldrarnas middag. Min svägerska var upptagen och äldsta brorsbarnet Miranda har flyttat till lärostaden Lund, så henne ser vi inte så ofta längre.

Pappa Göran lyckades jag inte fånga på bild, men här är en fin bild på honom och de tre kusinerna från julafton. En annan av våra familjeträffar. Julbord med hemlagade rätter med rötter i Gotland, Estland och Västkusten. Som vi hjälps åt med. Min bror är lika matintresserad som jag!


Blogginlägg 19 av 100 i #Blogg100 2017

Inga kommentarer: